Четвер, 28.03.2024, 18:09
Головна
Реєстрація
Вхід
МУЗИЧНИЙ КЕРІВНИК ДНЗ
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [9]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 65
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Мої статті

Музичні ігри

Гра «Відгадай , на чому граю»
Мета : виявити здібності дітей у розрізнянні на слух за тембром звучання інструментів ( цимбали , металофон , ксилофон , бубон , барабан , трикутник , маракас , ложки ) .
Обладнання : магнітофон , аудіо запис звучання музичних інструментів .
Методика проведення гри . Педагог за ширмою грає на інструменті , після програвання дитина називає , на якому інструменті грав дорослий .
Потім педагог включає запис звучання різних інструментів , а дитині необхідно відгадати , на якому музичному інструменті грає музикант .

Старший дошкільний вік
Гра «Музичний годинник»
Мета : виявити знання дітей про жанри музики ( пісня , пісня – колисанка , танок , марш ) ; рівень музичної пам’яті ( впізнання знайомих творів за мелодією ) .
Обладнання : «годинник» квадратної форми з однією стрілкою . По периметру годинника розташовані прозорі кишені , у які вкладають картинки із зображеннями – символами різних жанрів музики .
Методика проведення гри . Лунає музика . Дитина згадує , як називається цей музичний твір , потім визначає , який це твір за жанром , та повертає стрілку до відповідної картинки .

Гра «Чарівна музична квіточка»
Мета : перевірити вміння дітей визначити характер , темп та динаміку музичного твору , використовувати в мовленні музичні терміни .
Обладнання : квітка із прозорими кишенями на пелюстках , у які вкладають предметні картки із зображеннями сонечка , хмарки , дощу , маленьких та великих дзвоників , метелика , літака , ракети тощо .
Методика проведення гри . Музичний керівник пропонує дитині уважно прослухати музику та знайти картинку , яка відповідає характеру музики . Дитина , прослухавши музику , вибирає картинку , вкладає в кишеню на пелюстці чарівної квіточки та розповідає про характер та засоби виразності музичного твору .
Гра «Різноколірні кубики»
Мета : виявити знання дітей про структуру музичного твору , вміння виділяти вступ та закінчення твору , визначати , скільки частин має твір ( 2 чи 3) .
Обладнання : 8 кубиків ; чотири сторони кожного кубика розфарбовані в різні кольори (червоний , синій , жовтий , зелений ) для позначення різних структурних частин музичного твору . На дві сторони кубика наносять значки : прямокутник , який позначає музичний вступ , кружечок – закінчення .
Методика проведення гри .
1 етап . Педагог виконує п’єсу , яка містить три частини , де перша та третя повторюються , а друга – контрастна за характером . При повторному виконанні п’єси дитині необхідно викласти кубики так , щоб верхні сторони першого та третього кубика були однакові за кольором , а в другого – інша .
2 етап . Педагог виконує п’єсу . Якщо п’єса має вступ , то спочатку дитині необхідно викласти кубик , на верхній стороні якого є прямокутник , потім викласти стільки кубиків скільки частин має п’єса . Якщо є музичне закінчення , то останнім треба покласти кубик , на верхній стороні якого є кружечок . 
Гра «Чия хатка ?»
Мета : виявити вміння дітей розрізняти контрастні звучання та відтворювати їх .
Обладнання : великий , середній та маленький дзвіночок .
Методика проведення гри . Педагог пропонує дитині показати , як нявкає кіт ( низький звук ) , кицька ( дещо вищий звук ) чи кошенята (високий звук ) . Запитує в дітей , хто може нявкати – кіт , кицька або кошеня , коли звучить великий дзвіночок , середній та маленький .
Діти присідають за стільчиками – «хатками» , які розставлені по колу на великій відстані один від одного . Педагог каже :
Куди ж наш Микола ( наша Оленка ) піде ?
Туди , де муркоче кіт , 
Або туди , де співає кішка ,
А може , туди , де спросоння , 
Солодко нявчить кошеня ?
Дитина , яку назвав педагог , проходить уздовж стільців , стукає по одному із них і питає : «Хто в хатинці живе ?» У цей час педагог дзвонить у дзвіночок , а той , хто сидить за стільцем , «нявкає» , відтворюючи , залежно від висоти звучання дзвіночка , голос кота , кішки або кошеняти . Ведучий з’ясовує , чи правильно дитина відтворила звук та займає «хатку» .

Вправа «Спів по фразах»
Мета : перевірити якість виконання дітьми знайомих пісень , уміння правильно впізнавати пісню та інтонаційно правильно передавати у співах її мелодію .
Методика проведення вправи.
1 етап . Педагог пропонує дитині прослухати по черзі декілька знайомих мелодій пісень , Дитині необхідно згадати назву твору або якусь фразу із пісні 
2 етап . Педагог пропонує дитині проспівати знайому пісню за музичними фразами , виявляючи особливості вокальних навичок співати виразно , без напруження , плавно , легким звуком , чітко артикулюючи слова 

Гра « Музична драбинка»
Мета : визначити вміння дітей сприймати та розрізняти послідовність у трьох , чотирьох , п’яти ступенях ладу .
Обладнання : два комплекти карток . Один комплект із сходинками , другий – із кольоровими кружечками .
Комплект із сходинками :
На 1 картці намальовані три сходинки вгору ;
На 2 – три сходинки вниз ;
На 3 – чотири сходинки вгору ;
На 4 - чотири сходинки вниз ;
На 5 – п’ять сходинок вгору ; 
На 6 – п’ять сходинок вниз .
Комплект із кольоровими кружечками :
1 картка – три кружечки одного кольору , які розташовані зліва направо по косій вгору ; 
2 – три кружечки , які розташовані вниз по косій .
Аналогічно виготовлені картки із чотирма , п’ятьма кружечками .
Методика проведення гри . Картки зі сходинками роздають дітям . Картки із кружечками у педагога . Він показує дітям по черзі картки із кружечками , діти знаходять , у кого картка з відповідними сходинками , та співають послідовно відповідні звуки . Послідовність звуків можна також програвати на металофоні . 

Вправа «Веселий концерт» 
Мета : перевірити вміння дітей співати в ансамблі : разом з усіма починати і закінчувати пісню , співати помірно - голосно й тихо та в різних темпах .
Методика проведення вправи . Педагог пропонує невеликій групі дітей виконати знайому пісню із супроводом чи без нього .

Гра «Гра – опера»
( «Весела ( сумна ) опера» )
Мета : перевірити здібності дітей щодо вокальної імпровізації , звуконаслідування .
Методика проведення гри . Музичний керівник співає запитання , дитина повинна проспівати відповідь , або педагог співає початок музичної фрази , а дитина повинна придумати її закінчення , проспівати як пташка , як тваринка , як машина тощо .

Гра «Музичні кола»
Мета : виявити рівень розвитку ритмічного слуху , вміння відтворювати ритмічний малюнок різними засобами .
Обладнання :різноколірні круги ( круг , поділений навпіл ; круг поділений на три рівні частини ; круг поділений навпіл , одна з половин поділена на дві рівні частини ; круг поділений навпіл , одна з половин поділена на три рівні частини ) .
Методика проведення гри . Педагог показує дітям один із кругів . Відповідно до малюнка діти повинні поплескати , проспівати чи протупати відповідний ритм . Наприклад , якщо на малюнку три рівних частини , треба зробити три рівні за довжиною оплески .
Вправа «Штрихи в музиці»
Мета : перевірити вміння дітей виконувати основні види рухів , змінювати рухи зі зміною музичного супроводу .
Методика проведення вправи . Діти рухаються по колу під музику . Під час «легато» - йдуть по колу , під час «стакато» - роблять підскоки на двох ногах із просуванням вперед . Під час зміни темпу змінюється характер руху . Із прискоренням діти переходять на біг , з уповільненням – йдуть приставним кроком уперед . Музичний супровід і відповідні до нього рухи можна змінювати .
Гра « Котилася торба»
Мета : перевірити вміння дітей виконувати танцювальні рухи : крок польки ; змінний крок ; приставний крок із присіданням, крок із притупуванням ; боковий галоп, бігунець, колупалочка тощо; вміння відтворювати характер танцю, ритмічний малюнок.
Обладнання : невелика яскрава торбинка.
Методика проведення гри . Діти стоять по колу та передають торбинку зі словами :
Котилася торба
З високого горба.
Кому торба попаде,
Той таночок заведе.
Дитина, у якої залишилася торбинка, виходить у середину кола та виконує під музичний супровід знайомі танцювальні рухи.
Гра « Упізнай , хто це ?»
Мета : перевірити здатність дітей створювати музично – ігрові образи.
Обладнання : картки із зображенням різних казкових героїв.
Методика проведення гри. Дитина бере картку із зображенням, показує музичному керівникові. Він добирає мелодію відповідно до характеру персонажа з народної, класичної або сучасної музики, програє її. Дитина спочатку рухами передає ігровий образ так, щоб інші діти могли впізнати героя, який був зображений на картинці, а потім придумує під музику танок для героя.
Гра « Відгадай, на чому граю»
Мета : виявити здібності дітей у розрізнянні на слух за тембром звучання музичні інструменти
(цимбали, фортепіано, скрипка, флейта, сопілка ).
Обладнання : магнітофон, аудіо запис звучання музичних інструментів, картки із зображенням музичних інструментів.
Методика проведення гри . Педагог по черзі включає запис звучання різних інструментів, а дитині необхідно відгадати, на якому музичному інструменті грає музикант.
Вправа « Спробуй повтори»
Мета : виявити рівень володіння дітьми прийомами гри на дитячих музичних інструментах ( правильно витрачати дихання, граючи на тріолах, дудочках ; знаходити зручну аплікатуру, гаючи на клавішних ; приглушувати звучання тарілок, трикутників ; правильно тримати руки, граючи на бубні, барабані, струшуючи мара касами, кастаньєтами), вміння добирати на слух ритмічний малюнок добре знайомих пісень.
Обладнання : дитячі музичні інструменти ( металофон, трикутник, цитри , барабан, бубон, тріола , дудочка, мара каси, кастаньєти ), лялька.
Методика проведення гри. Дитині пропонують навчити ляльку грати на дитячих музичних інструментах ( цитра, металофон, дудочка тощо ). Під час «навчання» ляльки дитина показує свої навички гри на музичних інструментах.
Вправа « Оркестр»
Мета : виявити рівень умінь дітей грати в ансамблі, слухати один одного та музичний супровід дорослого.
Методика проведення вправи . Дітей об’єднують у групи. Одна із груп виконує невеличку п’єсу в оркестрі для інших дітей. Інші групи намагаються повторити цю п’єсу в своїй групі.

Музично-дидактичні ігри 

ІІІ. Приклади деяких музично-дидактичних ігор "Що звучить?" або "На чому граю" Хід гри. Дітям пропонується впізнати на слух звучання того чи іншого інструмента.

I варіант. Діти просто називають інструмент, на якому звучала мелодія.

II варіант. Дітям роздають декілька картонок (3-4). Вони визначають:
Матеріали: картонки (по кількості граючих), на одній стороні зображені музичні інструменти, друга половина порожня: фішки і дитячі музичні інструменти.
"Подумай і відгадай"

Хід гри. Дітям роздають по одній картинці. На фортепіано звучить мелодія: "Зайчики" Ю.Рожавської, "Ведмідь" В.Ребікова, "Горобчики" М.Красєва. Діти визначають мелодію і піднімають відповідну картонку.

Матеріал: каточки (по кількості граючих), на них зображені зайчик, ведмідь, пташка.

"Музичний м'яч"

Хід гри: Діти стоять колом. Під музику передають м'яч. Ведучий або говорить або краще співає:

Ти котись, веселий м'ячик,
Швидко, швидко по рядах.
Заспіває той, у кого
М'ячик спиниться в руках

(Можна співати наукр. нар. мелодію "Я Лисичка, я сестричка") У кого зупинився м'яч, той співає будь-яку пісню, вивчейу на заняттях, а потім стає ведучим. Матеріал: М'яч.

"На оркестр"

Хід гри: 3 посилки (уявної) дістаються музичні інструменти. Діти обирають хто який хоче інструмент, після чого грають на них як їм хочеться. Після цього пропонується послухати справжній оркестр. Матеріал. Дитячі музичні іграшки, інструменти.

" Високі і низькі"

Хід гри. Під час марширування по колу уважно слухають музику. Коли звучать низькі звуки - діти присідають, а коли високі - марширують з піднятими вгору руками, а якщо в середньому регістрі, марширують, руки на поясі.

"Сонце - Хмара"

Хід гри. Мажор - це світло, сонце. Мінор - темрява, хмара. З однієї сторони причеплена хмара, з другої сонце. Якщо звучить музика мінорного характеру діти стають під хмарку, якщо мажорного - під сонце.


Музыкальные грибочки`. Авторы Наталья КУЗНЕЦОВА и Ирина ЛОГИНОВА. Есть фото
Для изготовления музыкальных грибочков понадобятся пластиковые бутылочки разных размеров, самоклеящаяся цветная бумага, цветной скотч, клей, наполнители (крупа).
Перевела слова на укр.мову
Попевка «Грибная лесенка» 

1.В лес сегодня мы пошли, 
Там грибочки мы нашли. 
До-ре-ми-фа-соль-ля-си, 
Нотки знать мы все должны. 

После ознакомления с попевкой «Грибная лесенка» музыкальный руководитель играет на фортепиано мелодию и предлагает детям узнать, куда летит бабочка, по грибочкам вверх или вниз? 

Я бабочка веселая, 
Умею я летать. 
С грибочка на грибочек 
Мне весело порхать.

Украинский вариант мой

1.В ліс осінній ми пішли
Там грибочки ми знайшли
До-ре-ми-фа-соль-ля-сі
Нотки гарно знаєм ми.

2.Метелик я веселий 
І крильця гарні маю
З грибочка на грибочок
Я весело літаю.

 

 

Добрий день! Пропоную пісню - гру "Говорилку" , яку знайшла у колег Росії і переклала українською. Перші рядки виконує муз.керівник, діти імітують мову тварин, на програш дорослий попереджає про яку тваринку співається і показує рухи, яки її імітують. Музика чітко прописана (дякую колегам, які її виставили), зрозуміло що де коли співати. Я її підрізала під цей текст.
Дорослий: Каже курка - мати синові курчати:
"Ти маленький, але птах!"
Діти: "Кудку-дах, кудку-дах!" (два останні рядки повторюються двічі)

Дорослий: Песик, не барися! З нами подружися! 
Песик радісно сказав:
Діти: "Гав-гав-гав, гав-гав-гав"

Дорослий: Скражились маленькі жабки зелененькі: 
"Ой велика голова!"
Діти: Ква-ква-ква, ква-ква-ква

На ставок пірнати жовті каченята
Йдуть коли зійде зоря!
Діти: "Кря-кря-кря! Кря-кря-кря!"

Дорослий: Каже мій муркотик, гарний сірий котик:
"Мишку я собі спіймав!"
Діти: Няв-няв-няв, няв-няв-няв!

Дорослий: Кажуть пташенята. горобці - малята:
Цвірінчати нам не лінь!
Діти: Цінь-цвірінь! Цінь цвірінь!

 

Игра «Волшебный платок» 
Звучит веселая плясовая музыка. Дети свободно пляшут. Неожиданно меняется музыка на более тихую, спокойную. Дети приседают и закрывают глаза ладошками. Лиса накрывает любого ребенка платком: 
Лиса. Раз! Два! Три! 
Кто же спрятался внутри? 
Не зевайте. Не зевайте! 
Поскорее отвечайте! 
Дети называют имя спрятанного под платком ребенка. Если отгадали, платок поднимают. Ребенок, находившийся под платком, прыгает под веселую музыку, все остальные хлопают. Играя последний раз, осень накрывает платком корзину с угощением. Лиса вновь произносит свои слова: – Раз! Два! Три! Кто же спрятался внутри? Не зевайте. Не зевайте! Поскорее отвечайте!

 

Комплекс муз-дидакт ігор по темі звуки. скачувала російський варіант, переробила на укр.

Речевые игры для старшей группы.Это с форума:http://files.mail.ru/Z2T9N1

робила до атестації собі підборку ігор,може кому знадобиться!

Музично-дидактичні ігри 

План

І. Значення музично-дидактичних ігор в житті дитини.
ІІ. Музично-дидактичні ігри на заняттях: 
Використання музично-дидактичних ігор в процесі співу.
Використання музично-дидактичних ігор в процесі слухання музики.
Використання музично-дидактичних в процесі музично-ритмічних рухів.
ІІІ. Приклади деяких музично-дидактичних ігор.

Значення музично-дидактичних ігор
в житті дитини
Основне значення музично-дидактичних ігор – формувати у дітей музичні здібності в доступній ігровій формі, допомогти їм розібратись в
співвідношенні звуків за висотою, розвивати в них чуття ритму, тембровий і динамічний слух, прагнення до самостійних дій із застосуванням знань,отриманих на музичних заняттях. 
Музично-дидактичні ігри збагачують дітей новими враженнями, розвивають у них ініціативу, самостійність, здатність до сприйняття, розрізненню основних властивостей музичного звуку.
Музично-дидактичні ігри допомагають дитині в цікавій для неї формі
почути, відрізнити, порівняти деякі властивості музики, а потім діяти з
ними.
Музично-дидактичні ігри повинні бути прості і доступні, цікаві і
привабливі. Тільки в такому випадку вони стають своєрідним збудником бажання дітей співати, слухати музику і танцювати.
Разом з набуттям спеціальних музичних знань, у них формуються риси
особистості, і в першу чергу згрупованості, відповідальності.
Музично-дидактичні ігри повинні бути цікаво, яскраво, естетично
оформлені. Наприклад, карточки із зображенням музичних образів –
яскравими, художніми, точно відповідати змісту гри. Ігри, в
виготовленні яких приймають участь самі малюки, стають самими любимими і бажаними. 
Наприклад, діти можуть вирізати ритмічні карточки і кружочки
ноти, приклеїти з зворотної сторони фланель.

Музично-дидактичні ігри на заняттях

Застосування музично-дидактичних ігор на заняттях дає змогу провести його найбільш змістовно.
В грі діти швидше засвоюють вимоги програми по розвитку співочих умінь і музично-ритмічних рухів, і навіть в області слухання музики. 

І
Іноді музично-дидактичні ігри проводяться на занятті (частіше в другій його половині) як окремий вид діяльності. Такі ігри мають навчальний
характер. В доступній ігровій формі у дітей розвиваються музичні
здібності. 
Дидактичні ігри на музичних заняттях починаємо проводити з першої
молодшої групи. Ці ігри здебільшого пов’язані із застосуванням
наочності.
В групах старшого дошкільного віку основним матеріалом дидактичних ігор стають музичні іграшки і інструменти, настільно-друковані ігри, а також використовуються і технічні засоби навчання.

Використання музично-дидактичних ігор 
в процесі співу

Музично-дидактичні ігри, які використовуються с процесі співу,
допомагають нам вчити дітей співати виразно, не примушено, вчать братии дихання між музичними фразами, втримувати його до кінця фрази.
В дитячому садку дошкільники співають пісні різного характеру. Поступово діти починають розуміти: для того щоб передати той чи інший настрій в трій в пісні, треба виконувати їх по-різному: одні пісні відривчасто або протяжно, інші легко або наспівно. Використання способу виконання пісні підгрупами або з солістом надасть в цьому дієву допомогу.
Для закріплення знайомих пісень ми використовуємо ГРУ
"Чарівна дзига”,яку можна проводити в декількох варіантах,
діти визначають пісню по вступу, заспіву, приспіву, які виконуються на фортепіано, 2-3 дітей (одна дитина) повинна впізнати пісню по музичній фразі, проспіваній усіма разом або індивідуально; впізнати пісню, програну на мателофоні або акордеоні.
Цінність гри ще й в тому, що діти, визначаючи твір, закріплюють знання про музичні інструменти. Добре, коли роль ведучого в цій грі бере на себе не музичний керівник, а вихователь. В такому випадку гру можна буде проводити в вільний від занять час. 
У вільний від занять час діти самостійно організовують різні
музично-дидактичні ігри, пов’язані із співом. В таких іграх у дітей
розвивається почуття товариства, відповідальності. В якості прикладу
можна представити музично-дидактичну гру "Музичний магазин”, яку діти часто організовують в групі.
Дитина-продавець пропонує покупцю запитуючу касету, диск, платівку, повиннен голосом відобразити мелодію. Від його виконання залежить, візьмуть дану касету чи попросять іншу, т.т. від дитини вимагається і чистота звучання, і правильна нюансіровка звуку, і дотримання всіх відтінків при виконанні.


Немалу роль в розвитку у дітей слуху, ритму грають розспівки, які
проводяться на музичних заняттях до розучування будь-якої пісні.
Розспівка "Качелі” 
дає знання про висоту звуків; дитина получає завдання визначити по одному звуку, де знаходиться качелі (вгорі чи внизу) і показати на картинці.
Якщо дитина правильно визначає, всі плескають.
Таким чином проходить своєрідна гра на визначення звуків по висоті.
Замість розспівок я використовую ще й музичні загадки, які вчать дітей
не тільки мислити, шукаючи відгадку текстову, але й продовжити відгадку музичну (музичну фразу).
В грі "Де мої дітки?” розвивається уміння розрізняти звуки, різні за
висотою, діти з задоволенням відповідають тоненьким голосочком
мамі-качці, кішці, пташці. І вже при повторному виконанні гри діти
впевнено знають, що мама-кішка співає низьким голосом, а кошеня –
високим.
Для визначення звуків за висотою можна використати і такий прийом. Діти слухають мелодії, характеризуючи умовлені дитячі іграшки: ведмедя, зайцяі пташку. Діти визначають музику і кладуть відповідну іграшку на відповідну сходинку "музичних сходинок” (ведмідь – нижня, зайчик –середня, пташка – верхня).
За звичай для розспівок беруть нескладні музичні фрази із знайомих дітям пісень, поспівок, і діти співають з різних звуків.
Одночасно вони можуть проплескувати ритмічний малюнок в подальшому стукати його музичним молотком, на бубні або металофоні (на одній пластинці).
В середній групі діти повинні самостійно виконати ритмічний малюнок
поспівки на одному звуці якого-небудь музичного інструменту В музично-дидактичних іграх дітей цього віку можуть бути використані і ударні інструменти: різні брязкальця, трикутники, бубни.
В старших групах проводиться більш різноманітна робота по розрізнянню звуків по висоті і тривалості.
Поспівки допомагають дітям визначити напрям мелодії, вони вчаться знаходити в мелодії два коротких і один довгий звук 
"Звук тягнеться довше”, - каже дитина.
Рух мелодії вверх, вниз можна проілюструвати на музичних сходинках
(п’ять сходинок). Дитина показує всім, як звучить мелодія, рухаючи
будь-яку іграшку по сходах вверх або вниз.
Велику роль в роботі музичного керівника відіграє наочність, зокрема
фланелеграф.
Фланелеграф із зображенням нотного стану (п’ять лінійок)
натягається на демонстраційну дошку. Ноти-кружки накладаються на нотний стан. Викладаючи ноти, діти вчаться правильно передавати мелодію знайомої пісні: визначати звуки по висоті, рух мелодії (вверх, вниз).

музично-дидактичні ігри

"Що звучить?” або "На чому граю”

Хід гри. Дітям пропонується впізнати на слух звучання того чи іншого
інструмента.
І варіант. Діти просто називають інструмент, на якому звучала мелодія.
ІІ варіант. Дітям роздають декілька карточок (3-4). Вони визначають
звучання інструмента і закривають фішкою другу половину карточки.
Матеріали: карточки (по кількості граючих), на одній стороні зображені
музичні інструменти, друга половина порожня: фішки і дитячі музичні
інструменти.

"Подумай і відгадай”

Хід гри. Дітям роздають по одній картинці. На фортепіано звучить
мелодія: "Зайчики” Ю.Рожавської, "Ведмідь” В.Ребікова, "Горобчики”
М.Красєва. Діти визначають мелодію і піднімають відповідну карточку.
Матеріал: каточки (по кількості граючих), на них зображені зайчик,
ведмідь, пташка.

"Музичний м’яч”

Хід гри: Діти стоять колом. Під музику передають м’яч. Ведучий або
говорить або краще співає:

Ти котись, веселий м’ячик,
Швидко, швидко по рядах.
Заспіває той, у кого
М’ячик спиниться в руках

(Можна співати на укр. нар. мелодію "Я Лисичка, я сестричка”)
У кого зупинився м’яч, той співає будь-яку пісню, вивчену на заняттях, а потім стає ведучим.
Матеріал: М’яч.

"Наш оркестр”

Хід гри: З посилки (уявної) дістаються музичні інструменти.
Діти обирають хто який хоче інструмент, після чого грають на них як їм
хочеться.
Після цього пропонується послухати справжній оркестр.
Матеріал. Дитячі музичні іграшки, інструменти.



"Високі і низькі”

Хід гри. Під час марширування по колу уважно слухають музику. Коли
звучать низькі звуки – діти присідають, а коли високі – марширують з
піднятими вгору руками, а якщо в середньому регістрі, марширують, руки на поясі.

"Сонце – Хмара”

Хід гри. Мажор – це світло, сонце. Мінор – темрява, хмара. З однієї
сторони причеплена хмара, з другої сонце. Якщо звучить музика мінорного характеру діти стають під хмарку, якщо мажорного – під сонце.

 

робила до атестації собі підборку ігор,може кому знадобиться!

Музично-дидактичні ігри 

План

І. Значення музично-дидактичних ігор в житті дитини.
ІІ. Музично-дидактичні ігри на заняттях: 
Використання музично-дидактичних ігор в процесі співу.
Використання музично-дидактичних ігор в процесі слухання музики.
Використання музично-дидактичних в процесі музично-ритмічних рухів.
ІІІ. Приклади деяких музично-дидактичних ігор.

Значення музично-дидактичних ігор
в житті дитини
Основне значення музично-дидактичних ігор – формувати у дітей музичні здібності в доступній ігровій формі, допомогти їм розібратись в
співвідношенні звуків за висотою, розвивати в них чуття ритму, тембровий і динамічний слух, прагнення до самостійних дій із застосуванням знань,отриманих на музичних заняттях. 
Музично-дидактичні ігри збагачують дітей новими враженнями, розвивають у них ініціативу, самостійність, здатність до сприйняття, розрізненню основних властивостей музичного звуку.
Музично-дидактичні ігри допомагають дитині в цікавій для неї формі
почути, відрізнити, порівняти деякі властивості музики, а потім діяти з
ними.
Музично-дидактичні ігри повинні бути прості і доступні, цікаві і
привабливі. Тільки в такому випадку вони стають своєрідним збудником бажання дітей співати, слухати музику і танцювати.
Разом з набуттям спеціальних музичних знань, у них формуються риси
особистості, і в першу чергу згрупованості, відповідальності.
Музично-дидактичні ігри повинні бути цікаво, яскраво, естетично
оформлені. Наприклад, карточки із зображенням музичних образів –
яскравими, художніми, точно відповідати змісту гри. Ігри, в
виготовленні яких приймають участь самі малюки, стають самими любимими і бажаними. 
Наприклад, діти можуть вирізати ритмічні карточки і кружочки
ноти, приклеїти з зворотної сторони фланель.

Музично-дидактичні ігри на заняттях

Застосування музично-дидактичних ігор на заняттях дає змогу провести його найбільш змістовно.
В грі діти швидше засвоюють вимоги програми по розвитку співочих умінь і музично-ритмічних рухів, і навіть в області слухання музики. 

І
Іноді музично-дидактичні ігри проводяться на занятті (частіше в другій його половині) як окремий вид діяльності. Такі ігри мають навчальний
характер. В доступній ігровій формі у дітей розвиваються музичні
здібності. 
Дидактичні ігри на музичних заняттях починаємо проводити з першої
молодшої групи. Ці ігри здебільшого пов’язані із застосуванням
наочності.
В групах старшого дошкільного віку основним матеріалом дидактичних ігор стають музичні іграшки і інструменти, настільно-друковані ігри, а також використовуються і технічні засоби навчання.

Використання музично-дидактичних ігор 
в процесі співу

Музично-дидактичні ігри, які використовуються с процесі співу,
допомагають нам вчити дітей співати виразно, не примушено, вчать братии дихання між музичними фразами, втримувати його до кінця фрази.
В дитячому садку дошкільники співають пісні різного характеру. Поступово діти починають розуміти: для того щоб передати той чи інший настрій в трій в пісні, треба виконувати їх по-різному: одні пісні відривчасто або протяжно, інші легко або наспівно. Використання способу виконання пісні підгрупами або з солістом надасть в цьому дієву допомогу.
Для закріплення знайомих пісень ми використовуємо ГРУ
"Чарівна дзига”,яку можна проводити в декількох варіантах,
діти визначають пісню по вступу, заспіву, приспіву, які виконуються на фортепіано, 2-3 дітей (одна дитина) повинна впізнати пісню по музичній фразі, проспіваній усіма разом або індивідуально; впізнати пісню, програну на мателофоні або акордеоні.
Цінність гри ще й в тому, що діти, визначаючи твір, закріплюють знання про музичні інструменти. Добре, коли роль ведучого в цій грі бере на себе не музичний керівник, а вихователь. В такому випадку гру можна буде проводити в вільний від занять час. 
У вільний від занять час діти самостійно організовують різні
музично-дидактичні ігри, пов’язані із співом. В таких іграх у дітей
розвивається почуття товариства, відповідальності. В якості прикладу
можна представити музично-дидактичну гру "Музичний магазин”, яку діти часто організовують в групі.
Дитина-продавець пропонує покупцю запитуючу касету, диск, платівку, повиннен голосом відобразити мелодію. Від його виконання залежить, візьмуть дану касету чи попросять іншу, т.т. від дитини вимагається і чистота звучання, і правильна нюансіровка звуку, і дотримання всіх відтінків при виконанні.


Немалу роль в розвитку у дітей слуху, ритму грають розспівки, які
проводяться на музичних заняттях до розучування будь-якої пісні.
Розспівка "Качелі” 
дає знання про висоту звуків; дитина получає завдання визначити по одному звуку, де знаходиться качелі (вгорі чи внизу) і показати на картинці.
Якщо дитина правильно визначає, всі плескають.
Таким чином проходить своєрідна гра на визначення звуків по висоті.
Замість розспівок я використовую ще й музичні загадки, які вчать дітей
не тільки мислити, шукаючи відгадку текстову, але й продовжити відгадку музичну (музичну фразу).
В грі "Де мої дітки?” розвивається уміння розрізняти звуки, різні за
висотою, діти з задоволенням відповідають тоненьким голосочком
мамі-качці, кішці, пташці. І вже при повторному виконанні гри діти
впевнено знають, що мама-кішка співає низьким голосом, а кошеня –
високим.
Для визначення звуків за висотою можна використати і такий прийом. Діти слухають мелодії, характеризуючи умовлені дитячі іграшки: ведмедя, зайцяі пташку. Діти визначають музику і кладуть відповідну іграшку на відповідну сходинку "музичних сходинок” (ведмідь – нижня, зайчик –середня, пташка – верхня).
За звичай для розспівок беруть нескладні музичні фрази із знайомих дітям пісень, поспівок, і діти співають з різних звуків.
Одночасно вони можуть проплескувати ритмічний малюнок в подальшому стукати його музичним молотком, на бубні або металофоні (на одній пластинці).
В середній групі діти повинні самостійно виконати ритмічний малюнок
поспівки на одному звуці якого-небудь музичного інструменту В музично-дидактичних іграх дітей цього віку можуть бути використані і ударні інструменти: різні брязкальця, трикутники, бубни.
В старших групах проводиться більш різноманітна робота по розрізнянню звуків по висоті і тривалості.
Поспівки допомагають дітям визначити напрям мелодії, вони вчаться знаходити в мелодії два коротких і один довгий звук 
"Звук тягнеться довше”, - каже дитина.
Рух мелодії вверх, вниз можна проілюструвати на музичних сходинках
(п’ять сходинок). Дитина показує всім, як звучить мелодія, рухаючи
будь-яку іграшку по сходах вверх або вниз.
Велику роль в роботі музичного керівника відіграє наочність, зокрема
фланелеграф.
Фланелеграф із зображенням нотного стану (п’ять лінійок)
натягається на демонстраційну дошку. Ноти-кружки накладаються на нотний стан. Викладаючи ноти, діти вчаться правильно передавати мелодію знайомої пісні: визначати звуки по висоті, рух мелодії (вверх, вниз).

музично-дидактичні ігри

"Що звучить?” або "На чому граю”

Хід гри. Дітям пропонується впізнати на слух звучання того чи іншого
інструмента.
І варіант. Діти просто називають інструмент, на якому звучала мелодія.
ІІ варіант. Дітям роздають декілька карточок (3-4). Вони визначають
звучання інструмента і закривають фішкою другу половину карточки.
Матеріали: карточки (по кількості граючих), на одній стороні зображені
музичні інструменти, друга половина порожня: фішки і дитячі музичні
інструменти.

"Подумай і відгадай”

Хід гри. Дітям роздають по одній картинці. На фортепіано звучить
мелодія: "Зайчики” Ю.Рожавської, "Ведмідь” В.Ребікова, "Горобчики”
М.Красєва. Діти визначають мелодію і піднімають відповідну карточку.
Матеріал: каточки (по кількості граючих), на них зображені зайчик,
ведмідь, пташка.

"Музичний м’яч”

Хід гри: Діти стоять колом. Під музику передають м’яч. Ведучий або
говорить або краще співає:

Ти котись, веселий м’ячик,
Швидко, швидко по рядах.
Заспіває той, у кого
М’ячик спиниться в руках

(Можна співати на укр. нар. мелодію "Я Лисичка, я сестричка”)
У кого зупинився м’яч, той співає будь-яку пісню, вивчену на заняттях, а потім стає ведучим.
Матеріал: М’яч.

"Наш оркестр”

Хід гри: З посилки (уявної) дістаються музичні інструменти.
Діти обирають хто який хоче інструмент, після чого грають на них як їм
хочеться.
Після цього пропонується послухати справжній оркестр.
Матеріал. Дитячі музичні іграшки, інструменти.



"Високі і низькі”

Хід гри. Під час марширування по колу уважно слухають музику. Коли
звучать низькі звуки – діти присідають, а коли високі – марширують з
піднятими вгору руками, а якщо в середньому регістрі, марширують, руки на поясі.

"Сонце – Хмара”

Хід гри. Мажор – це світло, сонце. Мінор – темрява, хмара. З однієї
сторони причеплена хмара, з другої сонце. Якщо звучить музика мінорного характеру діти стають під хмарку, якщо мажорного – під сонце.

прдовжую
Речевые игры и упражнения 

I группа раннего возраста

«Угадай, на чём играет Петрушка» 

Задача: Упражнять детей в различении музыкальных инструментов по тембру звука.
Оборудование: Ширма, набор музыкальных инструментов, игрушка-заяц. 
Ход игры: Педагог показывает несколько музыкальных инструментов, на которых «будет играть» Петрушка (3-4), называет их, извлекает звук («Вот как они звучат!»). 
«Петрушка будет вам играть, а вы скажете, на чём он играет. Если ответ верный – Петрушка выглянет из-за ширмы». Педагог убирает инструменты за ширму, где Петрушка «извлекает звуки», а дети определяют инструмент. 
Примечание: Первоначально используются контрастные по звучанию инструменты из разных мелодических групп, затем более близкие по звучанию.

«Тихий и громкий дождик» 

Задача: Учить различать и воспроизводить на деревянных кубиках или палочках тихое и громкое звучание. 
Оборудование: Деревянные кубики. 
Ход игры: Педагог предлагает изобразить с помощью кубиков (палочек) дождик, но указывает на то, что дождик будет идти то сильнее, то тише. Значит, и звучать кубики (палочки) будут то громко, то тихо. «Слушайте, какой у меня дождик, и изобразите такой же». Педагог произвольно чередует тихое и громкое звучание. 
Примечание: Первоначально педагог и дети имитируют дождь на кубиках, позднее педагог исполняет фортепианную пьесу Любарского «Дождик», а дети изображают дождь на кубиках.

«Музыкальные картинки» 

Задача: Учить детей звукоподражанию на музыкальных инструментах. 
Оборудование: Серия оформленных «музыкальных картинок», музыкальные инструменты. 
Описание: В «серию» входит несколько карточек с названием (например, «Лягушка»), на которых помещена картинка для ребёнка, стихотворение и музыкальное сопровождение к импровизации ребёнка для педагога. 
Ход игры: Педагог показывает ребёнку карточку, читает стишок и предлагает «озвучить» картинку при помощи музыкального инструмента.

«Ножки шагают и бегают» 

Задача: Учить детей различать ритм шага ( q q ) и бега ( eeee). 
Оборудование: Деревянные палочки. 
Ход игры: Педагог предлагает детям «пойти погулять». «Палочками будем изображать свои шаги. Будто это не палочки, а ножки. Ножки могут идти шагом ( q q ), а могут бежать ( eeee). Внимательно слушайте мои шаги и, чтобы не отстать и не убежать вперёд, шагайте или бегите так же. 
Примечание: Когда игра достаточно усвоена, роль ведущего можно поручить ребёнку.

«Солнышко» (потешка) 

Солнышко, солнышко, q q q q 
Выгляни в оконышко. q q q q 
Твои детки плачут, q q q q 
По камушкам скачут. q q q q 

Задача: Развитие ощущения метрической пульсации и координации. 
Движение. 
1, 2 строка – «пружинка» с хлопком,
3, 4 строка – лёгкие прыжки с одновременными хлопками в ладоши. 

Варианты выполнения упражнения: 
1. дети воспроизводят ритм стиха в хлопках и на кубиках;
2. декламация с движением; 

«Зайцы и медведь» 

Задача: узнавать музыку зайцев и медведя. Движением передать образ зверей. 
Ход игры: дети изображают зайчиков и прыгают, стуча кубиками. Смена музыки – зайчики приседают (прячутся), медведь идёт и выстукивает на барабане ритм шагов. 

«Солнышко и дождик» 

Задача: услышать и воспроизвести капли дождя и лучи солнца 
а) в движении, 
б) в игре на музыкальных инструментах. 
Методика проведения: 
1. На музыку, изображающую дождь, дети выполняют «танец ладошек» (шлёпают ладошками одна об одну). На смену музыки выполняют плавные движения, как нежные, тёплые «лучи солнца». Повтор – «танец ладошек». 
2. Импровизированный танец «Капелек и солнечных лучиков» с лентами голубого и оранжевого цвета. Совместное со взрослыми творчество. 
3. Дети сами выбирают музыкальный инструмент для изображения дождика и солнышка. Инструментальная импровизация в 3-х частной форме. 

«Что делает Петрушка?»

Задача: на слух угадать, что звучит за ширмой (звенит колокольчик, брякают ключи, шуршит бумага, льётся вода и т.д.).
Оборудование: ширма, набор карточек с соответствующими предметами (картотека звуков), кукла Петрушка.
Методика проведения: педагог говорит детям: «Сейчас мы будем слушать и по звукам угадывать, что делает Петрушка за ширмой». Если дети угадывают, то Петрушка даёт соответствующую карточку, которая вставляется в окошко пособия. 

«На что похож звук?» 

Задача: знакомство детей с тембрами детских музыкальных инструментов, активизация ассоциативно-образного мышления при восприятии тембра.
Методика проведения: педагог знакомит детей с музыкальным инструментом, играет на нём, показывает приёмы игры и выразительные возможности инструмента. 
Дети слушают и пытаются представить, на что похож звук. 
Детям предлагается поиграть на инструменте. 




«Что как звучит?»

Задача: придумать звукоподражание : часам, шагам, воде, молотку, мячу, кукушке, собаке, кошке, скрипу двери, звонку и т.д. 
Методика проведения: сейчас мы попробуем проверить, что может изобразить наш голос. 
Как булькает вода? 
Как лает собака? и т.д.


«Кто вышел погулять?»

Задача: под музыку представить соответствующий образ и передать в движении.
Методика проведения: на лесную полянку вышли погулять животные. А какие , вам подскажет музыка. 
Послушайте, угадайте и изобразите, кто вышел погулять. 


«Кто идёт?»

Задача: смоделировать и воспроизвести в хлопках или на деревянных кубиках шаги разных животных.
Методика проведения: звери оставляют на снегу, на песке следы. Давайте попробуем нарисовать следы и изобразить, кто как ходит: 

Топ-топ, топ-топ, 
Это мишенька идёт. 

Ти-ти-там, ти-ти-там, 
Скачет зайка по кустам. 

По дорожке ёж бежит 
И листочками шуршит. 

«Говорим по-разному»

Задача: воспроизведение небольшого стишка с разной динамикой голоса.
Методика проведения: сейчас мы будем читать стишки по-разному. 

Тише мыши, тише мыши, p 
Кот сидит на самой крыше. 

Мышка, мышка, берегись f 
И коту не попадись! 


На скамейке у окошка p
Улеглась и дремлет кошка. 

Вот теперь мышам раздолье, f 
Быстро вышли из подполья! 

Разбрелись по всем углам, 
Тащат крошки тут и там. 

Кошка глазки открывает, p 
Кошка спинку выгибает. 

Когти распускает… 

Прыг! – побежала, f 
Мышек разогнала! 

Тише, тише, тише, тише. p 
Кто кузнечика услышит? 

То тут, то там f 
Кто-то скачет по кустам. 

Наша Таня громко плачет. f 
Уронила в речку мячик. 

Тише, Танечка, не плачь: p 
Не утонет в речке мяч. 

«Озвучим оркестром»

Задача: озвучивание музыкальными инструментами определённых сюжетов, стихов, рассказов, сказок. 
Методика проведения: педагог читает текст, а дети с помощью музыкальных инструментов озвучивают тот или иной фрагмент сказки, стишка, вы

 

старшая группа 

«Хлопаем в такт»

Задача: чувствовать и воспроизводить в хлопках метрический пульс речи (стихов) и музыки.
Методика проведения: педагог читает стишок или исполняет музыкальную пьесу, дети улавливают и воспроизводят хлопками метрическую пульсацию. 

«Сенокос»

Задача: читать стихотворение в ритме и сопровождать его ритмичными движениями. Развитие внимания, координации, метроритмического чувства.

Старый заяц сено косит, «косит»
А лиса сгребает. «сгребает»
Муха сено к возу носит, «носит»
А комар кидает. «кидает»
Довезли до сеновала. «вращение колёс»
С воза муха закричала:
«На чердак я не пойду, «движение головы вправо-влево»
Я оттуда упаду, «притопы»
Ноженьку сломаю , «4 прыжка на одной ноге»
Буду я хромая. «хромает»


«Помидоры»

Задача: чувствовать и воспроизводить в хлопках ритм стихов.
Методика проведения: педагог и дети читают стишок и воспроизводят хлопками ритм.

В огороде за забором
Созревают помидоры.
Держатся за колышки,
Греются на солнышке.

«Яблонька»

Задача: декламация текста с движением.
Развитие внимания, координации, выразительности и ритмичности движений.

Веточки на яблоньке Качание рук над головой вправо-влево, постепенно опуская вниз
Висли от печали.
Яблочки на веточках Качание опущенных рук вправо-влево.
Висели и скучали. 
Девочки и мальчики Качание рук вперёд-назад
Ветки раскачали,
Яблоки о землю Хлопки по коленкам
Громко застучали.


«Ай, дуду» 

Задание: читать текст в ритме, сопровождая движением. Развитие ритмичности, координации движений и слова.

Ай, дуду, дуду, дуду, Имитация игры на трубе
Сидит ворон на дубу.
Он играет во трубу,
Во трубу серебряну.

Через мышкин, мышкин дом Пружинка с разворотом
Идёт дым столбом, столбом. Изображают дым
Кошка с мышкой подрались, Выброс пальцев кистей рук («брызги»)
В одной ямке собрались. Сужение круга в центре, присесть



«Ты, мороз!»

Задача: развитие слухового внимания, ритмичности.

Ты, мороз, мороз, мороз, Сужение круга
Не показывай свой нос!
Уходи скорей домой, Расширение круга
Стужу уноси с собой.
А мы саночки возьмём Сужение круга
И на улицу пойдём. Расширение круга
Сядем в саночки-самокаточки, Присели
С горки –Ух!


«Как на горке снег»

Задача: развивать внимание, чувство ритма, координацию.

Как на горке снег, снег, 4 хлопка 
И под горкой снег, снег. 4 шлепка по коленкам
А под снегом спит медведь, 7 притопов
Тише, тише, не шуметь. «тс» - показать 4 раза


«Тили-бом!»

Задача: развивать внимание, чувство ритма, координацию.

Тили-тили, тили-бом! Прист. шаг, пружинка (2 раза)
Сбил сосну зайчишка лбом! 3 хлопка, «ударить» ладонями по лбу
Жалко мне зайчишку –
Носит зайка шишку.
Поскорее сбегай в лес, лёгкий бег по кругу
Сделай заиньке компресс! наклоны головы вправо-влево

на последнее слово – присесть.

«Тук-тук»

Задача: развивать ритмичность, координацию, умение воспроизводить ритм стиха в звучащих жестах и на деревянных палочках.

Тук-тук-тук-тук- Кулачок о кулачок
Это что за стук? Хлопки
Деревянный это звук: Шлепки
Тук-тук-тук-тук. Кулачок о кулачок
Тук-тук-тук-тук-
Это что за стук?
Дятел жил в дупле пустом,
Дуб долбил, как долотом.
«Маляр»

Задача: развивать плавность движений, чувство ритма, координацию движения и речи.

Есть у мастера сноровка: Плавные движения рук, будто красим кистью
Водит кистью очень ловко,
Тянет следом за собой
Ленту краски голубой.
Удивлялась птичья стая, «Незнайка»
Мимо дома пролетая:
«Вот так крыша! Чудеса! Хлопки 
Голубей, чем небеса».

«Едет мышка на ежах»

Задача: развивать внимание, координацию, чувство ритма. 

Трах-трах-тарарах! Хлопки
Едет мышка на ежах. Шлепки по коленкам
- Подожди, колючий ёж! Щелчки-клювики
Больше ехать невтерпёж! Притопы
Больше ехать невтерпёж! Хлопки – «тарелочки»
Очень колешься ты, ёж! Хлопки


«Котенька-коток»

Задача: развивать внимание, чувство ритма, координацию.

Ах ты, котенька-коток, Шаги по кругу, «вышагивать» ритм.
Котя – серенький хвосток.
Приди, котик, ночевать, «Зовут» ручками
Нашу деточку качать. плавные движения качания
Я тебе коту, коту Шаги по кругу в другую сторону
За работу заплачу.
Дам кусочек пирога, Будто держат пирог и миску на ладошках, 
Полну миску молока. в это время делают пружинку

 

II группа раннего возроста 

«Музыкальный паровоз» 

Задача: Учить определять характер музыки. 
Оборудование: Пособие «Паровоз», детские музыкальные инструменты. 
Описание: В пособие входит паровоз с вагончиком, изображённый на листе картона. На месте окошек в вагоне имеются кармашки, куда вкладываются карточки с символами, изображающими характер музыки (например, солнышко – весёлая, молния – страшная). 
Методика проведения: Педагог показывает детям пособие, сообщает, что это не обычный, а музыкальный паровоз. В нём «едет» музыка.
И в каждом окошке своя музыка – весёлая, спокойная, страшная (показывает карточки). После этого детям предлагается послушать музыку каждого окошечка и определить её характер, вложить соответствующую карточку. 
Дети слушают небольшие пьески или музыкальные фрагменты соответственно возрасту. 

«Кто вышел погулять?» 

Задача: учить детей определять по характеру музыки животного, двигаться в соответствии с образом.
Методика проведения: дети распределяются на 4 группы, каждая занимает свой «домик» в одном из 4-х углов зала: медведь, лиса, зайчик, лошадка. Чья музыка начинает звучать, та группа двигается по залу в соответствии с образом (двигательная импровизация).
После того, как все «звери» прогуляются один раз, под весёлую музыку лёгким бегом дети переходят в соседний домик против часовой стрелки. Таким образом, каждый ребёнок побывает в разных образах.

«Что ты, ёж?» 

Задача: развивать координацию (движение и слово). Учиться выполнять боковой приставной шаг, сужать и расширять круг.
Методика проведения: Дети выполняют движения, стоя в кругу, произнося чётко текст.
Что ты, ёж, такой колючий? (2 приставных шага с «незнайкой»)
Это я на всякий случай. (4 раза грозят пальчиком)
Ведь в лесу мои соседи (сужение круга, 4 шага)
Лисы, волки да медведи. (расширение круга, 4 шага)
«Настали стужи» 

Задача: учить детей читать стихи в ритме, сопровождая их движением; развивать ритм и координацию.
Методика проведения: дети сидят на стульях, выполняют ритмизацию текста с движениями.

Наконец настали стужи. 4 хлопка
Во дворе замёрзли лужи. (будто шлёпают ладошками по льду)
И, чирикая, детей («клювики»)
Поджидает воробей. (повороты головы с кивком на 4 счёта)


«Зайчики и лошадки» 

Задача: усвоить и воспроизвести ритм зайца и лошадки на музыкальных инструментах и в движении.
Методика проведения: дети сидят на ковре по кругу, у одной группы ложки. У другой – бубны.
1-я группа детей исполняет ритм зайца на бубнах, 2-я группа изображает ритм в движении ( e e q - три прыжка, 3-й более долгий).
2-я группа исполняет ритм лошадки на ложках (e e e e), 1-я группа – бег с высоким подниманием колен.


«Утята» 

Задача: освоить равномерный ритм на барабане и глиссандо на металлофоне; выполнять ритмизацию текста с движением.
Методика проведения:
1) дети выполняют ритмизацию текста с хлопками, затем с движением.
2) добавляются барабан и металлофон, задания распределяются между группами детей.

Вышли с мамой налегке шаг ( q q q q ) + игра на барабане
Малые ребята. 

И поплыли по реке «плывут» + глиссандо на металлофоне
Жёлтые утята. 


«Капли» 

Задача: передать смену ритмической пульсации в движении.
Методика проведения:

Капли раз, капли два, 
Капли медленно сперва – 
Кап-кап, кап-кап, (ладошки-капельки q q q q ) 
Кап-кап, кап-кап. 

Стали капли поспевать, 
Капля каплю догонять –
Кап-кап, кап-кап, (ладошки-капельки eeee ) 
Кап-кап, кап-кап. 

Зонтик поскорей раскроем, 
От дождя себя укроем. (имитируют крышу) 



«Ёж»

Задание: читать текст в ритме, сопровождая движением.
По дорожке ёж, ёж шаги ( q q q q )
Собирает, фош-фош, 
Яркие листочки, пружинка с разворотом 
Вкусные грибочки. ( 4 раза) 


«Волк» 

Задание: читать текст в ритме, сопровождая движением.

Через речку, через мост ( приставной шаг с пружинкой)
Серый грозный волк идёт. q
Страшный волк-волчи-ще, 
(выбрасывание пальцев рук вперёд), 
Щёлк-щёлк, щёлк-щёлк. ( раскрывая кулачки q q q q ) 
Острые зуби-щи, ( выбрасывание пальцев рук вперёд),
Щёлк-щёлк, щёлк-щёлк. (4 хлопка)


«Сочиняем музыку»
Задача: развитие детского музыкального творчества (инструментальная импровизация на собственный сюжет).
Методика проведения: педагог предлагает ребёнку сочинить свою музыку о том, о чём он хочет.


«Музыкальные зарисовки» 

Задача: озвучивание музыкальными инструментами небольших сюжетов, стихов, рассказов, сказок. 
Методика проведения: педагог читает текст, а дети с помощью музыкальных инструментов озвучивают тот или иной фрагмент сказки, стишка, выбирая инструменты в соответствии с содержанием. 


«Хлопаем в такт» 

Задача: чувствовать и воспроизводить в хлопках метрический пульс речи (стихов) и музыки.
Методика проведения: педагог читает стишок или исполняет музыкальную пьесу, дети улавливают и воспроизводят хлопками метрическую пульсацию.


«Шагаем под музыку» 

Задача: почувствовать и передать в движении метрический пульс музыки.
Методика проведения: под звучащую музыку дети шагают сначала на месте, а затем по залу, передавая в шагах метрический пульс.

Категорія: Мої статті | Додав: ingwar (14.10.2013)
Переглядів: 11479 | Коментарі: 6 | Теги: музичні ігри | Рейтинг: 2.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

| Copyright MyCorp © 2024 | Зробити безкоштовний сайт з uCoz |